Liiketoiminta

Admicomin liiketoiminta perustuu toimialakohtaisten ohjelmistopalvelujen sekä asiantuntija- ja tilitoimistopalveluiden tarjontaan suomalaisille rakentamisen ja talotekniikan yrityksille. Yhtiö tarjoaa ydinkohderyhmiinsä tehokkaimman ja monipuolisimman pilvipohjaisen palvelukokonaisuuden.

Kehitämme ohjelmisto- ja palvelukokonaisuuttamme jatkuvasti, jotta pystymme jatkossakin tarjoamaan asiakkaillemme kilpailukykyiset ja monipuoliset työkalut. Palvelutarjoomamme voidaan jakaa seuraaviin osa-alueisiin:

Ohjelmistopalvelut

Rakentamisen ja talotekniikan ammattilaisten laaja-alaiset ohjelmistopalvelut aina kokonaisjärjestelmästä täsmäratkaisuihin. Sopivin ohjelmistokokonaisuus valitaan asiakkaan tarpeiden pohjalta.

Tilitoimistopalvelut

Tarjoamme luotettavaa, auktorisoitua ja 100% paperitonta tilitoimistopalvelua. Admicomin tilitoimistolta saa toimialan tuntevaa ja ammattitaitoista palvelua henkilökohtaisella otteella.

Asiakaspalvelu

Palveluumme kuuluvat asiantuntevat palvelut eri vaiheissa asiakkuutta aina käyttöönotosta asiakastukeen ja liiketoiminnan kehittämiseen.

Liikevaihto palvelutyypeittäin

Yhtiön liikevaihdosta noin 93 % oli toistuvaa kuukausilaskutusta vuonna 2023. Puhtaasti SaaS-palveluita oli noin 76 % ja tilitoimistopalveluita 18%.  Liikevaihdosta 6 % on koulutus- ja konsultointipalveluita sekä muita tuloja. Jatkuvaan sopimuslaskutukseen perustuvat asiakassuhteet ovat olleet sekä tulevat olemaan kannattavuuden ja liiketoiminnan vakaan kehittymisen kulmakivenä.

Admicomin liikevaihto tilikaudella 2023 oli 34,3 miljoonaa euroa ja käyttökate 12,8 miljoonaa euroa (37,3 % liikevaihdosta).

Liikevaihto liiketoiminnoittain

Liiketoiminnoittain vuoden 2023 liikevaihto jakautui seuraavasti: Toiminnanohjausratkaisut 76 %, projektinhallintaratkaisut 13 %, dokumentointiratkaisut 8 % ja ohjelmistokehityspalvelut 2 %.

Organisaatio

Admicom työllistää yli 270 henkilöä Jyväskylässä, Helsingissä, Tampereella, Oulussa, Seinäjoella ja Turussa sijaitsevissa toimipisteissään. Admicom on rakentanut toimintansa alusta asti osaavan ja yrittäjämäisesti toimivan henkilöstönsä varaan, sekä tarjonnut työntekijöilleen mahdollisuuksia osallistua henkilöstöanteihin, minkä johdosta iso osa henkilöstöstä on myös osakkaina yrityksessä.

Admicom on kasvanut viime vuosina orgaanisesti ja rekrytoinut voimakkaasti uutta yhtiön toimintakulttuuriin sopivaa, ammattitaitoista ja kehittymiskykyistä henkilöstöä. Admicom panostaa aktiivisesti henkilöstön koulutukseen ja osaamisen kehittämiseen. Yhtiön tavoitteena on tarjota henkilöstölleen tavoitteellinen, vastuuntuntoinen ja viihtyisä työpaikka.

”Kyllä sitä tuntee tekevänsä töitä keihään kärjessä. Admicomilla on saatu paljon asioita aikaiseksi. On ilo tehdä töitä, kun tietää että olemme kehityksen ykkösasemassa. Olen kehunut muillekin, että on kyllä hauska olla töissä täällä.”
– Mika Tirkkonen, Tuotekehitys

”Aika monta työyhteisöä ja firmaa olen nähnyt. Täällä työkaveria kannustetaan eikä se ole itsestään selvää monissakaan paikoissa. Täällä on tajuttu, että yhteisen hyvän eteen näitä hommia tehdään.” – Tero Pakarinen, Myynti

”Sellaista tiedon jakamista, millaiseen en ole ennen törmännyt. Täällä lähdetään siitä, että olet niillä tietotaidoilla, joita sinulla on – ja tärkeintä on se mitä sinä opit.”
– Heli Nivala, Kirjanpito

”Ongelmien ratkaisu yhdessä toimii tosi hyvin ja se on tämän työn suola. Jos joskus työ on raskasta tai tuntuu puurtamiselta, niin löytyy kuitenkin vertaistuki ja on aina kiva tulla töihin”
– Pasi Honkanen & Vilma Hämäläinen, Käyttöönottokoulutus