Liiketoiminta

Admicomin liiketoiminta perustuu SaaS-pohjaisen toiminnanohjausjärjestelmän sekä asiantuntija- ja tilitoimistopalveluiden tarjontaan suomalaisille rakentamisen, talotekniikan ja teollisuuden pk-yrityksille. Yhtiö tarjoaa ydinkohderyhmiinsä tehokkaimman ja monipuolisimman pilvipohjaisen palvelukokonaisuuden.

Admicomin ohjelmisto- ja palvelukokonaisuutta kehitetään jatkuvasti, jotta yhtiö kykenee jatkossakin tarjoamaan asiakkailleen kilpailukykyiset ja monipuoliset työkalut. Admicomin palvelutarjooma voidaan jakaa seuraaviin osa-alueisiin:

Ohjelmistopalvelut

Adminet on rakentamisen, talotekniikan ja teollisuuden ammattilaisten ohjelmisto, jolla yritys hallitsee kaikki toimintonsa yhden pitkälle automatisoidun pilvipalvelukokonaisuuden kautta.

Tilitoimistopalvelut

Tarjoamme luotettavaa, auktorisoitua ja 100% paperitonta tilitoimistopalvelua. Admicomin tilitoimisto tarjoaa toimialan tuntevaa ja ammattitaitoista palvelua henkilökohtaisella otteella.

Asiakaspalvelu

Tarjoamme asiantuntevat palvelut eri vaiheissa asiakkuutta aina käyttöönotosta asiakastukeen ja liiketoiminnan kehittämiseen.

Liikevaihto palvelutyypeittäin

Yhtiön liikevaihdosta noin 93 % oli toistuvaa kuukausilaskutusta vuonna 2021. Puhtaasti SaaS-palveluita oli noin 73 % ja tilitoimistopalveluita 22 %.  Liikevaihdosta 5 % on koulutus- ja konsultointipalveluita sekä muita tuloja. Jatkuvaan sopimuslaskutukseen perustuvat asiakassuhteet ovat olleet sekä tulevat olemaan kannattavuuden ja liiketoiminnan vakaan kehittymisen kulmakivenä.

Admicomin liikevaihto tilikaudella 2021 oli 24,9 miljoonaa euroa ja käyttökate 11,9 miljoonaa euroa (48 % liikevaihdosta).

Uusmyynti toimialoittain

Admicomin ensisijaisina kohdeasiakkaina ovat talotekniikan, rakentamisen ja teollisuuden 1-5 miljoonan euron liikevaihdon yritykset, jotka saavat eniten hyötyjä Adminet-toiminnanohjausjärjestelmästä.

Admicom on markkinajohtaja talotekniikan ydinkohderyhmässään (asiakasyritysten liikevaihto 1-5 miljoonaa euroa), missä yhtiöllä on pisin toimintahistoria. Yhtiö kasvaa vahvasti rakentamisessa, johon jalkautuminen alkoi 2013 ja yhtiöllä on merkittävä potentiaali myös uudella toimialalla teollisuudessa, joka käynnistettiin 2017.

Organisaatio

Admicom työllistää yli 200 henkilöä Jyväskylässä, Helsingissä, Tampereella, Oulussa, Seinäjoella ja Turussa sijaitsevissa toimipisteissään. Admicom on rakentanut toimintansa alusta asti osaavan ja yrittäjämäisesti toimivan henkilöstönsä varaan, sekä tarjonnut työntekijöilleen mahdollisuuksia osallistua henkilöstöanteihin, minkä johdosta iso osa henkilöstöstä on myös osakkaina yrityksessä.

Admicom on kasvanut viime vuosina orgaanisesti ja rekrytoinut voimakkaasti uutta yhtiön toimintakulttuuriin sopivaa, ammattitaitoista ja kehittymiskykyistä henkilöstöä. Admicom panostaa aktiivisesti henkilöstön koulutukseen ja osaamisen kehittämiseen. Yhtiön tavoitteena on tarjota henkilöstölleen tavoitteellinen, vastuuntuntoinen ja viihtyisä työpaikka.

”Kyllä sitä tuntee tekevänsä töitä keihään kärjessä. Admicomilla on saatu paljon asioita aikaiseksi. On ilo tehdä töitä, kun tietää että olemme kehityksen ykkösasemassa. Olen kehunut muillekin, että on kyllä hauska olla töissä täällä.” – Mika Tirkkonen, Tuotekehitys
”Aika monta työyhteisöä ja firmaa olen nähnyt. Täällä työkaveria kannustetaan eikä se ole itsestään selvää monissakaan paikoissa. Täällä on tajuttu, että yhteisen hyvän eteen näitä hommia tehdään.” – Tero Pakarinen, Myynti
”Sellaista tiedon jakamista, millaiseen en ole ennen törmännyt. Täällä lähdetään siitä, että olet niillä tietotaidoilla, joita sinulla on – ja tärkeintä on se mitä sinä opit.” – Heli Nivala, Kirjanpito
”Ongelmien ratkaisu yhdessä toimii tosi hyvin ja se on tämän työn suola. Jos joskus työ on raskasta tai tuntuu puurtamiselta, niin löytyy kuitenkin vertaistuki ja on aina kiva tulla töihin” – Pasi Honkanen & Vilma Hämäläinen, Käyttöönottokoulutus